2013. február 20., szerda

Ismerkedjünk a réteslappal, érdemes!

Vargabéles készítése képekben:



 








                   







Hozzávalók:

1 csomag réteslap (8 lapból állt az enyém)
50 dkg tehéntúró,
25 dkg cérnametélt enyhén megsózott vízben kifőzve, 2 evőkanál étolajra kiszedve, EZZEL KEZDJED!
1 kis pohár tejföl (kb. felét hagyjad meg a tetejét kenni)
1 megmosott, megtörölgetett citrom reszelt héja,
1 csomag vaníliás cukor,
5 dkg mazsola vízbe áztatva majd átnézve és lecsurgatva,
3 evőkanál kristálycukor,
3 egész tojás,
a tepsi kikenéséhez és a réteslapok megkenéséhez étolaj pár evőkanállal,
porcukor a tálaláshoz.


A képek szerint dolgozunk.
A teflon tepsit kikentem étolajjal. Beletettem a réteslapot úgy, hogy a tepsi szélén is legyen.

Ismét étolajjal kicsit megkentem és bele a réteslap. Nekem most 4 lapot kellett beletennem.

A töltelék hozzávalóit összekevertem úgy, hogy a tojások sárgáját tettem bele. A fehérjét kemény habbá vertem, és a végén lazán villával hozzákevertem.

Kapcsoljad be a sütődet.

A töltelék belekerül a tepsibe és eligazítva úgy, hogy ne nyomkodd, maradjon laza, egyforma magasságú.
Erre jönnek a réteslapok: réteslap kicsit olajozva, réteslap kicsit olajozva.... A legfölső lapot is olajozzad meg és szurkáljad meg hegyes késsel vagy villával, hogy a gőz ki tudjon jönni. Tejfölt is szoktam vékonyan rákenni. 

Előmelegített sütőbe tesszük a tepsit és 25-30 percig süssük, amíg szépen pirulni kezd.
Én 25 percig sütöttem villany sütőben.

Kicsit pihenni hagyjuk, mert forrón nem tudjuk fogyasztani.
Porcukorral megszórjuk,  tálaljuk még langyosan.
(Annyit szórjunk meg porcukorral, amennyit fogyasztunk.)

Nagyon finom, érdemes elkészíteni, aki a túrós ételeket, sütiket szereti ezt is imádni fogja!

Úgy gondolod sok idő elkészíteni? Ne hidd! 
Mélyhűtést bírja, mikrohullámú sütőben  melegíthető. Viheted suliba, munkahelyre. 
(A túrós tészta sült szalonnával az igazi, azt is össze kell aprítani, megsütni, az is idő.) 

A vargabélesből érdemes mélyhűtőbe tenni! Előveszed a mélyhűtőből az el nem fogyasztott 4 kockát akkor, ha nincs időd főzni. Így már nagyszerű, ugye!? 

Van kérdésed tedd fel:
konyhaioldalak (kukac) gmail.com

Másik, a kezdő honlapocskánk:
http://www.violettairoda.freewb.hu
Visszavárlak:
Viola nagyi 
a Te személyes tanácsadód 
receptekviolanagyitol.blogspot.com

            


Nincsenek megjegyzések: